REKLAMA
Aktualijos Kultūra Sportas Sveikata Interviu Kuršėniškių nuomonė Kuršėnai spaudoje Pranešk apie įvykį

Kartu su šalčiais atkeliauja traumos

žiemaŠaltuoju, arba slidžių kelių bei šaligatvių, tampančių čiuožyklomis, laiku dažniausiai pasitaikančios traumos – sumušimai, sąnarių raiščių patempimai ir lūžiai. Dažnesni rankų, spindulinio kaulo tipinės srities, t.y. arti riešo, lūžiai. Tokias traumas dėl slidžių šaligatvių ar laiptų galime patirti kiekvienas. Nors tarp nukentėjusiųjų dažniausiai patenka vyresni žmonės, tačiau traumų patiria įvairaus amžiaus gyventojai.

Norint išvengti traumos, geriausia būtų apeiti slidžias vietas, bet ne visada įmanoma. Išvengti traumos gali padėti tokia profilaktika:

  • Būtina yra įvertinti aplinkybes, oro sąlygas, susiplanuoti savo darbus kitaip, jeigu lauke yra ypač slidu. Jei būtiniausių reikalų atidėti negalima, iš namų išeiti reikia bent 15-20 minučių anksčiau, kad būtų galima pasirinkti nors ir ilgesnį, bet mažiau slidų kelią. Einant patartina žiūrėti po kojomis, prieš kertant gatvę įsitikinti, kad automobilis tikrai sustos.
  • Labai svarbu žiemą avimos avalynės padas: jis turi būti gruoblėtas, nenudilęs. Jei batai seni ar slidžiais padais, reikia įsigyti jų įtvarus. Prasidėjus šalčiams, moterims, norinčioms išvengti žiemos traumų, geriausia būtų visiškai atsisakyti aukštakulnių batų ir avėti batus žema pakulne.
  • Vilkėti judesių nevaržančius drabužius. Svarbūs ir aksesuarai. Neretai moteris parpuola tik todėl, kad lemiamą akimirką jai sutrukdo pasipainiojęs ilgas šalikas ar nuo peties slystantis rankinuko diržas. Tamsiu paros metu užsidėti šviesą atspindinčius atšvaitus.
  • Reikia būti itin atsargiems prekybos centrų prieigose, nes ten dažniausiai būna labai slidu, atsargiai lipti laiptais, leistis į nuokalnes. Šiose vietose neretai virstama atgal ir sutrenkiama galva. Tokios traumos gali būti labai pavojingos.
  • Senukams ar neįgaliesiems, besinaudojantiems lazda ar ramentais, ant jų reikia uždėti specialų antgalį.
  • Nešuliams geriau naudoti krepšius su ratukais, kad bent viena ranka būtų laisva ir galima būtų prisilaikyti turėklų. Dar geriau – kuprinė, kad abi rankos būtų laisvos ir būtų lengviau išlaikyti pusiausvyrą.
  • Griūnant reikia stengtis pasiremti rankomis: jų kaulų lūžiai mažiau sudėtingi nei šlaunikaulio.
  • Žiemą reikia atsargiau elgtis gatvėse. Vairuotojai dažniau nesuvaldo automobilių ir užkliudo pėsčiuosius, jeigu šie staiga išbėga į gatvę arba neatsargiai eina kelkraščiu. Negalima prarasti budrumo net šviesoforų reguliuojamose sankryžose, ypač žengiant nuo šaligatvio į gatvę, kol kai kurie automobiliai dar nesustoję.
  • Žiemą ir vairuotojai dažniau patiria traumas. Neįgudusiems, neseniai pradėjusiems vairuoti automobilį, žiemą geriau jo nevairuoti. Vairuotojas turi būti deramai apsirengęs ir apsiavęs, kad niekas nevaržytų judesių. Prie sėdynės turi būti pritvirtintas atlošas galvai, kad avarinėje situacijoje pavyktų išvengti sunkios kaklo traumos. Būtina segėti saugos diržą.
  • Na o kaip elgtis jei traumos išvengti nepavyko? Štai keltas patarimų:
  • Pirmiausia, kol bus suteikta profesionali pagalba, sužeistą sritį reikia imobilizuoti, šaldyti ledu, sniegu (neįnešant į žaizdą galimos infekcijos). Specialių šaldomųjų skysčių purškalo ar tepalų forma galima įsigyti vaistinėse.
  • Pirmą antrą parą šalčio procedūros yra geriausia priemonė, kai patempiami raiščiai ar sausgyslės, kai yra kraujosruvų (mėlynių). Netinka spirito kompresai. Kad, sutrikus kraujotakai, audiniai netintų bei nesusidarytų mėlynių, pažeistą sritį reikia sutvarstyti.
  • Šildymo procedūros tinka 3–4 parą po traumos. Taikomos ankstyvuoju laikotarpiu jos tik pablogintų situaciją.
  • Žmonėms atsidūrusiems šalia nukentėjusio svarbu žinoti taisyklę: „Pirmiausia – nepakenk“, t.y. neišmanant geriau nesistengti padėti. Tačiau privalu suteikti pirmąją pagalbą – atšaldyti pažeistą sritį, imobilizuoti, kuo skubiau iškviesti medikus ar saugiai gabenti sužeistąjį į gydymo įstaigą.

 Informaciją parengė Šiaulių rajono savivaldybės
visuomenės sveikatos biuro sveikatos
stiprinimo specialistė Živilė Rutkauskaitė

ŠRSVSB

  • Siųsti draugui
  • Komentuoti

Siųsti draugui

Jūsų vardas (būtinas)

Jūsų el. paštas (būtinas)

Draugo vardas (būtinas)

Draugo el. paštas (būtinas)

Jūsų žinutė draugui

Saugos kodas:
captcha

Įveskite saugos kodą:

Komentuoti

Connect with Facebook

Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

REKLAMA

Kurtuvėnų festivalis

Parodos

Birželio mėnesį
13 – 17 val.
Kuršėnų kultūros centro kalendorių ekspozicijoje (Ventos g. 11A, Kuršėnai) veikia meno kalendorių ekspozicija. Muzikos, dailės, fotografijos, teatro ir literatūros kalendoriai. Ekspoziciją galite aplankyti kasdien (išskyrus savaitgalius) ir visų kultūros centre vyksiančių renginių metu. Dėl ekspozicijos lankymo prašome iš anksto susitarti telefonu (8-41) 50 80 52 arba el. paštu kursenukultura@gmail.com

Nuo birželio 22 d. iki rugsėjo 8 d.
10 val. – 15 val. (išskyrus savaitgalius)
Kuršėnų kultūros centro parodų salėje Vitos Žabarauskaitės tapybos darbų paroda „Seku seku pasaką“.

EDUKACINĖS VEIKLOS

Birželio mėnesį
8 – 17 val. pirmadieniais-penktadieniais Etninės kultūros ir tradicinių amatų centre, (Ventos g. 7A, Kuršėnai) keramikos (lipdymo, žiedimo), vilnos vėlimo edukaciniai užsiėmimai. Priimamos grupės: 1,5 val. vaikui 1,50 Eur, 1,5 val. suaugusiam 3,00 Eur. Užsiėmimų datą ir laiką derinti tel.( 8-41) 58 34 22.

Užfiksavote įvykį? Buvote renginyje? Turite gražių nuotraukų su Kuršėnais? Rašykite mums el. paštu: kursenai@kursenai.lt ir mes tai paskelbsime!

Kopijuoti, platinti galima tik gavus raštišką ar žodinį Kūrybinės raiškos centro sutikimą.

Visos teisės saugomos. © 2012
Kūrybinės raiškos centras

Tapkite Kursenai.lt žurnalistu!

Turite naujienų?

Susisiekite su mumis!

Reklamuokitės mūsų portale

Ką aplankyti Kuršėnuose?

Ką veikti Kuršėnuose?

Ieškote naudingos informacijos?

Susipažinkite su komentavimo taisyklėmis

Valdytojas:

 

 

Portalas:

Mus galite rasti:

  

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Plačiau

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close