REKLAMA
Aktualijos Kultūra Sportas Sveikata Interviu Kuršėniškių nuomonė Kuršėnai spaudoje Pranešk apie įvykį

Pasaulinė sveikatos diena „Depresija – pasikalbėkime“

Balandžio 7-oji – Pasaulinė sveikatos diena, kuri šiais metais yra skirta psichikos sveikatai. Tema „DEPRESIJA – PASIKALBĖKIME“

Psichikos sveikata – natūrali žmogaus asmenybės būsena, kuri turi būti saugoma arba grąžinama sutrikimų bei ligų atvejais.

PSO teigimu, psichikos sveikata yra emocinis ir dvasinis atsparumas, leidžiantis patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį. Tai gėrio jausmas, kuriuo remiasi tikėjimas savo bei kitų žmonių orumu ir verte.

Depresija – tai  žmogaus emocinės būklės sutrikimas, kuriame vyrauja prislėgta, bloga nuotaika.  Depresijos simptomus dažnai lydi niūrios mintys, irzlumas, nerimas, nemiga ir valgymo sutrikimai.

KAS SUKELIA DEPRESIJĄ?

Sutrikusi biocheminė pusiausvyra smegenyse; paveldimumas; ilgalaikės somatinės (kūno) ligos; intensyvaus hormonų persitvarkymo periodai (paauglystė, nėštumas, gimdymas, menopauzė); piktnaudžiavimas narkotikais, alkoholiu, kai kuriais vaistais; socialiniai veiksniai (staigūs įprastinių gyvenimo sąlygų pasikeitimai – išėjimas į pensiją, bedarbystė, emigracija) ir kt.; ilgalaikiai ar ūmūs psichologiniai pergyvenimai (stresai): mylimo žmogaus mirtis, šeimyninė nesantaika, skyrybos ir t. t.; fizinės sveikatos sutrikimai (širdies infarktas, smegenų insultas ir t. t.).

DEPRESIJA SU SOMATINIAIS SIMPTOMAIS

Šalia aukščiau paminėtų požymių, sunkesnės depresijos metu dar ir sulėtėja mąstymas, judesiai bei sutrinka vidaus organų funkcijos. Prisideda taip vadinamoji depresija su somatiniais simptomais: sumažėja ar pranyksta lytinis interesas, nuolat prabundama keliomis valandomis anksčiau, prarandami interesai ir malonumai, atsiranda nemalonūs kūno pojūčiai ar skausmai. Atrodo, kad papildomai sergama dar ir kitomis somatinėmis ligomis.

DEPRESIJOS SIMPTOMAI

Tai – sunki, prislėgta nuotaika kasdien arba beveik kasdien.  Anksčiau patikusi veikla neteikia malonumo.  Spartus storėjimas ar liesėjimas nesilaikant jokios dietos.  Nemiga ar nenormaliai didelis poreikis miegoti.  Depresijos simptomai gali būti ir nenormaliai didelis fizinis aktyvumas, kurį keičia visiškas jėgų nebuvimas.  Emocinis nuovargis.  Nepaprastai didelis, slegiantis kaltės jausmas, kurį nuolat keičia nepamatuotas savo ypatingos vertės suvokimas.  Nesugebėjimas susikaupti bei priimti sprendimus.  Gyvenimo beprasmiškumo jausmas arba mintys apie savižudybę.

DEPRESIJA IR MIEGAS

Depresijos metu sutrikęs miegas yra vienas iš pagrindinių ir dažniausiai pasitaikančių simptomų. Klinikinių tyrimų rezultatai rodo, kad yra ryšys tarp cirkadinių ritmų sutrikimo ir miego architektūros, manoma, kad cirkadinių ritmų sutrikimai daro įtaką nuotaikos sutrikimų, tokių kaip bipolinis afektinis sutrikimas, didžioji depresija ir sezoniniai afektiniai sutrikimai, vystymuisi.

DEPRESIJA, REŽIMAS, SOCIALINIAI RITMAI

Šiuo metu neabejojama, kad paros bei socialiniai ritmai  turi didelę įtaką bendram psichiniam balansui o ypač nuotaikos sutrikimams. Įvairūs išbalansuojantys faktoriai turi neigiamą poveikį mūsų psichinei sveikatai ypač sutrikdydami nusistovėjusius asmens kasdieninius ir cirkadinius ritmus. Tai stresas, darbas naktimis, dienotvarkės kaita, stimuliuojančios medžiagos: kofeinas, nikotinas, dirbtiniai trikdžiai: triukšmas, informacijos perteklius, šviesa naktį.

DEPRESIJOS GYDYMAS

Kokie galimi depresijos gydymo būdai? Ar reikės vartoti antidepresantus, ar bus galima išsiversti be vaistų? Depresija gydoma antidepresantais, naudojant psichoterapiją (ypač efektyvus psichoterapijos ir antidepresantų derinys), šviesos terapija, gydoma nemiga, fiziniais pratimais bei kitais metodais. Todėl depresiją gydo ir psichiatras ir psichologas.

ANTIDEPRESANTAI – VAISTAI NUO DEPRESIJOS

Vaistai nuo depresijos (antidepresantai) yra efektyvus gydymo būdas. Jie padeda sergančiajam normalizuodami cheminių medžiagų pusiausvyrą smegenyse. Patys naujausi antidepresantai pasižymi dideliu efektyvumu, silpnesniu šalutiniu poveikiu ir didesniu saugumu. Pagrindiniais medikamentais ambulatoriškai gydant depresiją tapo selektyvūs serotonino reabsorbcijos inhibitoriai (SSRI). Tai antidepresantai, veiksmingai šalinantys depresijos požymius, paprasto vartojimo, jų šalutinis poveikis nestiprus, jie nėra labai varginantys. Be SSRI yra dar kelios antidepresantų grupės – tai NARI, SNRI, NaSSA ir NDRI. Šie antidepresantai irgi veiksmingai gydo depresiją, tačiau skiriasi jų veikimo spektras: vieni labiau tinka, vyraujant nerimo požymiams, kiti – kai vargina mieguistumas, energijos stoka, esant seksualiniams sutrikimams. Kiekvienam pacientui gydytojas parenka geriausiai tinkantį vaistą. Tai dažnai priklauso nuo požymių pobūdžio, todėl labai svarbu, kad konsultacijos metu pacientas suteiktų kuo daugiau informacijos apie savo ligos požymius.

DEPRESIJA IR PAPILDAI

Nuo depresijos apsaugo omega 3 (tinkamas omega 6 ir omega 3 balansas), mikroelementai (geležis, kalis, cinkas, magnis), folio rūgštis, vitaminai B6 ir B12.

DEPRESIJA IR SVEIKAS GYVENIMO BŪDAS

Nuo depresijos padeda grynas oras, šviesa, aerobiniai pratimai, griežtas miego režimas ir net gyvūnai. Tyrimai rodo, kad sveikos gyvensenos principų kompleksas išgydo depresiją be vaistų. Tai grynas oras, reguliarus fizinis krūvis ir ypač aerobiniai pratimai, buvimas gamtos apsuptyje (šalia augalų ir gyvūnų), gera saulės dozė (arba intensyvios šviesos terapija), tinkamas maitinimosi režimas, būtinieji maisto papildai (omega-3, vitaminai ir mineralai) racione, griežtas reguliarus miego ir būdravimo režimas, miego higiena, socialinė aplinka, tikėjimas ar filosofinis požiūris į gyvenimą, supanti bendruomenė  ir net bendravimas su gyvūnais.

NATŪRALŪS ANTIDEPRESANTAI

Nuotaiką stimuliuojantys maisto produktai. Nuotaiką pagerina kava, juodasis šokoladas, migdolai, kakavos pupelės, sėklos, graikiški ir lazdynų riešutai, brokoliai, špinatai, neskaldytų grūdų javainiai, bananai ir ananasai.

„Su Pasauline Sveikatos Diena!
Šiemet skirta kovai prieš Depresiją.
Primenu, kad optimalus aerobinis fizinis aktyvumas (apie 3-5 kartus po 30 min per savaitę patrauklioje akiai gamtoje…ir ne tik joje) prigamina daugybę “vaistų – miokinų”, kurie, manoma, yra patys geriausi antidepresantai!
Galima pasakyti dar paprasčiau: geriausias antidepresantas – fizinis darbas!
Būkite sveiki!“,- sakė prof. habil. dr. Albertas Skurvydas

Nuo depresijos apsaugo sveikas filosofinis požiūris į gyvenimą, įdomi veikla, tikėjimas dievu, meilė ir Joga. FILOSOFINIS POŽIŪRIS Į DEPRESIJĄ

DEPRESIJOS TESTAS

http://privatuspsichiatras.lt/depresija/depresijos-testas/

  • Siųsti draugui
  • Komentuoti

Siųsti draugui

Jūsų vardas (būtinas)

Jūsų el. paštas (būtinas)

Draugo vardas (būtinas)

Draugo el. paštas (būtinas)

Jūsų žinutė draugui

Saugos kodas:
captcha

Įveskite saugos kodą:

Komentuoti

Connect with Facebook

Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

REKLAMA

Kurtuvėnų festivalis

Parodos

Birželio mėnesį
13 – 17 val.
Kuršėnų kultūros centro kalendorių ekspozicijoje (Ventos g. 11A, Kuršėnai) veikia meno kalendorių ekspozicija. Muzikos, dailės, fotografijos, teatro ir literatūros kalendoriai. Ekspoziciją galite aplankyti kasdien (išskyrus savaitgalius) ir visų kultūros centre vyksiančių renginių metu. Dėl ekspozicijos lankymo prašome iš anksto susitarti telefonu (8-41) 50 80 52 arba el. paštu kursenukultura@gmail.com

Nuo birželio 22 d. iki rugsėjo 8 d.
10 val. – 15 val. (išskyrus savaitgalius)
Kuršėnų kultūros centro parodų salėje Vitos Žabarauskaitės tapybos darbų paroda „Seku seku pasaką“.

EDUKACINĖS VEIKLOS

Birželio mėnesį
8 – 17 val. pirmadieniais-penktadieniais Etninės kultūros ir tradicinių amatų centre, (Ventos g. 7A, Kuršėnai) keramikos (lipdymo, žiedimo), vilnos vėlimo edukaciniai užsiėmimai. Priimamos grupės: 1,5 val. vaikui 1,50 Eur, 1,5 val. suaugusiam 3,00 Eur. Užsiėmimų datą ir laiką derinti tel.( 8-41) 58 34 22.

Užfiksavote įvykį? Buvote renginyje? Turite gražių nuotraukų su Kuršėnais? Rašykite mums el. paštu: kursenai@kursenai.lt ir mes tai paskelbsime!

Kopijuoti, platinti galima tik gavus raštišką ar žodinį Kūrybinės raiškos centro sutikimą.

Visos teisės saugomos. © 2012
Kūrybinės raiškos centras

Tapkite Kursenai.lt žurnalistu!

Turite naujienų?

Susisiekite su mumis!

Reklamuokitės mūsų portale

Ką aplankyti Kuršėnuose?

Ką veikti Kuršėnuose?

Ieškote naudingos informacijos?

Susipažinkite su komentavimo taisyklėmis

Valdytojas:

 

 

Portalas:

Mus galite rasti:

  

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Plačiau

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close