REKLAMA
Aktualijos Kultūra Sportas Sveikata Interviu Kuršėniškių nuomonė Kuršėnai spaudoje Pranešk apie įvykį

Natūralūs būdai įveikti stresą

NERIMAS? STRESAS? PYKTIS? NATŪRALŪS BŪDAI JIEMS ĮVEIKTI

Esate sunerimę, jaudinatės, o galbūt tiesiog einate iš proto? Širdis plaka didesniu greičiu, kvėpavimas netolygus ir greitas, galvoje sukasi ištisi minčių verpetai ir taip norėtųsi tiesiog atsipalaiduoti… Nesvarbu, kokios priežastys tą savijautą lėmė: pinigai, sveikata, šeima ar nepavykusi meilė, norisi jos kuo greičiau atsikratyti! Neskubėkite griebtis raminamųjų, yra tiek pat veiksmingų ir natūralių būdų nerimui išvaryti.

Ramunėlių arbata

Jei apėmė nerimas, kiek aprimsite išgėrę puodelį garuojančios ramunėlių arbatos – šį būdą tikriausiai puikiai jums primintų ir močiutė. Pakankamai veiksmingas ir ramunėlių maisto papildas. Jo veiksmingumą įrodė Pensilvanijos universiteto mokslininkai, kurie generalizuotu nerimo sutrikimu sergančius pacientus aštuonias savaites gydė ramunėlių maisto papildu. Pastebėta, kad pacientų būklė akivaizdžiai pagerėjo.

Apyniai

Taip, jie naudojami alaus gamyboje, tačiau šis gėrimas jūsų tikrai nenuramins. Raminamosios medžiagos slypi apynių eteriniame aliejuje, taigi nerimui gydyti vartojamos apynių arbatos ir ekstraktai. Tiesa, dėl kiek kartoko apynių skonio arbatą verčiau patartina gerti sumaišius su mėtomis ar ramunėlėmis. Apyniai labai tinka esant nemigai, nervų sistemos išsekimui dėl ligos ar ilgalaikio streso.

Gydymo tikslais apyniai vartojami nuo XVII a. kaip priemonė dantų skausmui, nerimui slopinti, apetitui gerinti. Apyniai taip pat slopina traukulius, atpalaiduoja lygiuosius raumenis. Apynių spurgų prikimštos pagalvėlės buvo plačiai naudojamos Europoje nemigai gydyti.

Kryžiažiedė

Migdomuoju poveikiu pasižyminti ir raminanti žolelė. Kai kurie tyrimai įrodė, kad nerimo simptomus kryžiažiedė padeda įveikti taip pat efektyviai, kaip ir vaistai, dažnai ji naudojama ir nemigai gydyti.

Valerijonas

Kai kurie žoliniai papildai mažina nerimą, nesukeldami mieguistumo, bet yra ir tokių, kurie pasižymi ir migdančiu poveikiu. Valerijonas yra būtent toks. Jis rekomenduojamas esant miego sutrikimams bei stresinėms situacijoms, naudojamas nervingumui mažinti.

Valerijonas pasižymi daugialypiu poveikiu organizmui: slopina centrinę nervų sistemą, mažina lygiųjų raumenų spazmus, reguliuoja širdies veiklą, gerina virškinimo trakto veiklą, šalina skrandžio skausmus. Tinka naudoti ir suaugusiems, ir vaikams. Tačiau atminkite, kad visos valerijonų gydomosios savybės pasireiškia esant ilgalaikiam ir sistemingam jo vartojimui (ne trumpiau nei 1 mėnesį).

Vaistinė melisa

Nerimui ir stresui raminti vaistinė melisa buvo naudojama nuo pat viduramžių, jomis buvo gydomi ir miego sutrikimai. Žolelių veiksmingumą įrodė ir šių dienų mokslininkai, tyrimų metu pastebėję, kad vartojant melisų ekstraktą nukrenta nerimo lygis. Kiti mokslininkų tyrimai įrodė, kad melisų perdozuoti nevalia, mat tokiu atveju nerimas gali tik dar labiau padidėti, tad patartina jas pradėti vartoti tik nuo mažų kiekių.

Šiuo metu vaistinė melisa vartojama kaip raminanti, prieštraukulinė, nuskausminanti priemonė. Gerai veikia širdies kraujagyslių sistemą. Reguliuoja virškinamojo trakto veiklą. Išoriškai vartojama sergant odos ir gleivinių ligomis. Ja galima skalauti burną, nes panaikina blogą kvapą. Taip pat skatina prakaitavimą, malšina krūtinės skausmus.

Levandos

Violetiniais žiedais pasidabinusios levandos savyje turi sutelkę ištisus sveikatos lobynus. Vien jų kvapas padeda nuraminti juntamą įtampą, atsipalaiduoti ir įveikti galvos skausmus bei nerimą. Levandose esantys antioksidantai taip pat padeda gerinti virškinimą.

Levandų kvapas iš karto gali nuraminti tiek protą, tiek ir kūną. Didžiausią naudą šis kvapas teikia nemigos kankinamiems studentams. Taigi jei dažnai negalite užmigti, nusipirkite eterinio levandų aliejaus. Jis ne tik padės saldžiai ir kokybiškai išsimiegoti, bet ir nuims visą per dieną patirtą stresą.

Sulaikykite kvėpavimą!

2011 metais išleistoje savo knygoje „Spontaniška laimė“ (angl. Spontaneous Happiness) garsus JAV gydytojas Andrew Weilas pristatė kvėpavimo techniką, kurią pavadino „4-7-8“, ji, anot gydytojo, ypač padeda nusiraminti. Kaip ji veikia?

Visų pirma visiškai iškvėpkite orą per burną. Tada kvėpkite orą tik pro nosį, kol suskaičiuosite iki keturių. Tuomet sulaikykite orą ir skaičiuokite iki septynių. Orą iš lėto iškvėpkite per burną skaičiuodami iki aštuonių. Jei reikia, pakartokite.

Vartokite omega-3 rūgštį               

Tikriausiai žinote, kad daugelyje žuvų aptinkamos omega-3 rūgštys yra itin naudingos širdies sveikatai bei smegenims, taip pat gydant depresiją. Tačiau jos, pasirodo, yra efektyvios ir norint įveikti nerimą. Tai įrodė su studentais atliktas tyrimas, kurio metu papildus jie vartojo 12 savaičių. Omega-3 šaltiniai yra riebi žuvis (ypač lašiša), ispaninio šalavijo (chia) sėklos, linų sėmenys ir kanapių sėklos, taip pat geri pasirinkimai: ančiuviai, sardinės ir midijos.

Gerai įkaiskite

Ar kada susimąstėte, kodėl jaučiatės taip gerai atsipalaidavę po gerų pirties procedūrų? Pirties procedūros itin glaudžiai susijusios su mūsų organizmo būkle. Odą valantis prakaitavimas, karštas garas, šiltas vanduo, viso kūno masažas, vanojimas ir malonus popirtinis poilsis labai atpalaiduoja, mažina raumenų įtampą, o kartu – ir juntamą nerimą.

Fizinis aktyvumas

Sportuoti yra saugu (aišku, jei nepersitempsite), naudinga smegenims, ir tai puikus priešnuodis nuo depresijos, streso ar nerimo. „Jei reguliariai sportuosite, kur kas labiau pasitikėsite savimi ir būsite sveikesni“, – tikina Kolumbijos universitete dirbantis klinikinės psichiatrijos profesoriaus asistentas Drew Ramsey.

Dvidešimt viena minutė – būtent po tiek laiko sportuojant nerimas atsitrauks. Tai įrodė mokslininkų atlikti tyrimai. Nors žinoma, priklausomai nuo žmogaus ir nerimo lygio, gali būti ir keleto minučių paklaida.

„Jei jaučiate nerimą, sėskite ant dviračio sporto salėje ar lipkite ant bėgimo takelio. Savo pacientams rekomenduoju sportuoti bent 20–30 minučių. Tai išties padeda įveikti nerimą“, – sako D. Ramsey.

Pagal Vlmedicina.lt informaciją parengė Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro sveikatos stiprinimo specialistė Skaistė Grigytė

  • Siųsti draugui
  • Komentuoti

Siųsti draugui

Jūsų vardas (būtinas)

Jūsų el. paštas (būtinas)

Draugo vardas (būtinas)

Draugo el. paštas (būtinas)

Jūsų žinutė draugui

Saugos kodas:
captcha

Įveskite saugos kodą:

Komentuoti

Connect with Facebook

Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

REKLAMA

Parodos

Rugpjūčio mėnesį
13 – 17 val.
Kuršėnų kultūros centro kalendorių ekspozicija (Ventos g. 11A, Kuršėnai) veikia meno kalendorių ekspozicija. Muzikos, dailės, fotografijos, teatro ir literatūros kalendoriai. Ekspoziciją galite aplankyti kasdien (išskyrus savaitgalius) ir visų kultūros centre vyksiančių renginių metu. Dėl ekspozicijos lankymo prašome iš anksto susitarti telefonu (8-41) 50 80 52 arba el. paštu kursenukultura@gmail.com

Iki rugsėjo 8 d.
10 – 15 val. (išskyrus savaitgalius)
Kuršėnų kultūros centro parodų salėje (Ventos g. 11A, Kuršėnai)Vitos Žabarauskaitės tapybos darbų paroda „Seku seku pasaką“.

EDUKACINĖS VEIKLOS

Rugpjūčio 8 – 17 val. pirmadieniais-penktadieniais Etninės kultūros ir tradicinių amatų centre, (Ventos g. 7A, Kuršėnai) keramikos (lipdymo, žiedimo), vilnos vėlimo edukaciniai užsiėmimai. Priimamos grupės: 1,5 val. vaikui 1,50 Eur, 1,5 val. suaugusiam 3,00 Eur. Užsiėmimų datą ir laiką derinti tel.( 8-41) 58 34 22.

Užfiksavote įvykį? Buvote renginyje? Turite gražių nuotraukų su Kuršėnais? Rašykite mums el. paštu: kursenai@kursenai.lt ir mes tai paskelbsime!

Kopijuoti, platinti galima tik gavus raštišką ar žodinį Kūrybinės raiškos centro sutikimą.

Visos teisės saugomos. © 2012
Kūrybinės raiškos centras

Tapkite Kursenai.lt žurnalistu!

Turite naujienų?

Susisiekite su mumis!

Reklamuokitės mūsų portale

Ką aplankyti Kuršėnuose?

Ką veikti Kuršėnuose?

Ieškote naudingos informacijos?

Susipažinkite su komentavimo taisyklėmis

Valdytojas:

 

 

Portalas:

Mus galite rasti:

  

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Plačiau

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close