REKLAMA
Aktualijos Kultūra Sportas Sveikata Interviu Kuršėniškių nuomonė Kuršėnai spaudoje Pranešk apie įvykį

Fizinis aktyvumas. Širdies ritmo zonos

Fizinis aktyvumas yra puikus būdas pasijusti geriau, sustiprinti sveikatą bei smagiai praleisti laiką. Rekomenduojama būti fiziškai aktyviu bent po 30 minčių per dieną. Jeigu turite kokių nors sveikatos problemų, tuomet pradėdami mankštintis nepamirškite pasikonsultuoti su gydytoju. Širdies ritmo palaikymas vienoje ar kitoje zonoje leidžia pasiekti bei reguliuoti tinkamą apkrovos lygį, taip sudarant galimybę lengviau pasiekit savo tikslų. Norint tinkamai išnaudoti širdies ritmo zonas, tikslinę zoną reikia pasirinkti atsižvelgiant į savo fizinio pasirengimo lygį bei siekiamus tikslus. Taip pat reikia nepamiršti, kad kūnas negali palaikyti aukšto širdies ritmo ilgą laiko tarpą, be to, tai gali būti pavojinga. Susipažinę su širdies ritmo zonomis Jūs galėsite optimizuoti savo treniruotę, o tai leis žymiai greičiau pasiekti užsibrėžtus tikslus.

Apšilimo zona:

Šioje zonoje širdies ritmo reikšmė siekia apie 50-60 % maksimalios vertės. Tai yra pati lengviausia zona, kuri tinkama pradedantiesiems. Treniruotės metu nepraleiskite apšilimo zonos, nes ją praleisdami galite padidinti riziką gauti traumą. Tinkamas apšilimas skatina kraujo tekėjimą į raumenis ir sąnarių lankstumą, tokiu būdu paruošdamas kūną fiziniam aktyvumui.

Riebalų deginimo – atsigavimo zona:

Šioje zonoje efektyviausiai deginami riebalai. Širdies ritmas sudaro 60-70 % maksimalios vertės. Kūne vykstančių biologinių procesų atžvilgiu ši zona labai panaši į apšilimo zoną, tačiau reikalauja didesnio intensyvumo, o tai skatina efektyvesnį kalorijų deginimą.

Ištvermės – aerobinė zona:

Treniruotė šioje zonoje verčia Jūsų širdį bei plaučius dirbti sunkiau. Tai lavina širdies darbo bei deguonies pernešimo į raumenis sistemos pajėgumą. Šioje zonoje atliekamas krūvis siekia 70-80 % maksimalaus širdies ritmo ir yra tinkamiausias ištvermės sporto šakų atstovams.

Anaerobinė zona:

Kuomet širdies ritmas pasiekia 80-90 % maksimalios vertės, kūnas pereina į anaerobinės treniruotės režimą. Tai reiškia, kad deguonis tampa ne pagrindiniu ląstelių kuru ir raumenyse pradedama gaminti pieno rūgštis. Anaerobinė treniruotė yra tinkama norint padidinti raumeninę masę ir lavinti raumenų jėgą. Kuomet treniruotė šioje zonoje atliekama ilgą laiko periodą, širdis tam tikru momentu jau nebepajėgia išlaikyti tempo ir pati lėtina savo darbą, taip pereidama į aerobinį režimą.

Raudonoji zona:

Šioje zonoje širdies darbas siekia 90-100 % pajėgumo. Tai labai didelio intensyvumo zona. Aukšto pasirengimo (pajėgumo) sportininkai gali tik trumpą laiko tarpą išlaikyti tokio dydžio apkrovas. Ši zona gali būti pavojinga, tad treniruotė joje neturėtų būti atliekama be daktaro priežiūros. 

FIZINIAI PRATIMAI:

  1. Padeda reguliuoti svorį
  2. Padeda išvengti ligų
  3. Gerina nuotaiką
  4. Suteikia energijos
  5. Gerina miego kokybę

Norint pasiskaičiuoti maksimalų širdies ritmą reikia naudotis šia formule:

(220 – amžius – pulsas ramybės būsenoje) x % + pulsas ramybės būsenoje

Pulso matavimo metodai:

  1. Kraujo spaudimo matavimo aparatas
  2. Pulsometras
  3. Pulso matavimas be prietaisų:

Ant riešo – padėkite ranką delnu į viršų, švelniai uždėkite du pirštus nykščio pusėje, kad pajustumėte pulsą. Skaičiuokite arba vieną minutę arba 30 sekundžių ir padauginkite iš dviejų.

Ant kaklo (miego arterijos) –  uždėkite smilių ir vidurinį pirštus ant kaklo, šalia trachėjos ir kai pajusite pulsą vėl skaičiuokite vieną minutę arba 30 sekundžių ir padauginkite iš dviejų.

Pagal nacionalinės sveikatos tarybos nuostatas, normalus pulsas ramybės būsenoje yra:

  • Naujagymiui – 120 – 160 tvinksnių per minutę;
  • Kūdikio nuo 1 mėnesio iki 12 mėnesių amžiaus – 80 -140 tvinksnių per minutę;
  • Kūdikio nuo 1 iki 2 metų amžiaus – 80 – 130 tvinksnių per minutę;
  • Mažo vaiko  nuo 2 iki 6 metų amžiaus – 75 – 120 tvinksnių per minutę;
  • Vaiko nuo 7 iki 12 metų amžiaus – 75 -110 tvinksnių per minutę;
  • Suaugusio žmogaus nuo 18 metų – 60 -100 tvinksnių per minutę;
  • Suaugusio sportininko – 40 – 60 tvinksių per minutę.

Širdies ritmui gali daryti įtaką šie veiksniai:

  • Fizinis aktyvumas;
  • Kūno sudėjimas;
  • Aplinkos temperatūra;
  • Kūno padėtis;
  • Emocinė būsena (susijaudinimas, pyktis, baimė, nerimas ir panašūs veiksniai);
  • Kai kurie vaistai;
  • Sveikatos sutrikimai (pavyzdžiui, sutrikusi skydliaukės veikla).

Pagal sveikatosbiuras.lt informaciją parengė Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro sveikatos stiprinimo specialistė Skaistė Grigytė

  • Siųsti draugui
  • Komentuoti

Siųsti draugui

Jūsų vardas (būtinas)

Jūsų el. paštas (būtinas)

Draugo vardas (būtinas)

Draugo el. paštas (būtinas)

Jūsų žinutė draugui

Saugos kodas:
captcha

Įveskite saugos kodą:

Komentuoti

Connect with Facebook

Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

REKLAMA

Parodos

Liepos mėnesį
13 – 17 val.
Kuršėnų kultūros centro kalendorių ekspozicija (Ventos g. 11A, Kuršėnai) veikia meno kalendorių ekspozicija. Muzikos, dailės, fotografijos, teatro ir literatūros kalendoriai. Ekspoziciją galite aplankyti kasdien (išskyrus savaitgalius) ir visų kultūros centre vyksiančių renginių metu. Dėl ekspozicijos lankymo prašome iš anksto susitarti telefonu (8-41) 50 80 52 arba el. paštu kursenukultura@gmail.com

Iki rugsėjo 8 d.
10 – 15 val. (išskyrus savaitgalius)
Kuršėnų kultūros centro parodų salėje (Ventos g. 11A, Kuršėnai)Vitos Žabarauskaitės tapybos darbų paroda „Seku seku pasaką“.

EDUKACINĖS VEIKLOS

Liepos mėnesį
8 – 17 val. pirmadieniais-penktadieniais Etninės kultūros ir tradicinių amatų centre, (Ventos g. 7A, Kuršėnai) keramikos (lipdymo, žiedimo), vilnos vėlimo edukaciniai užsiėmimai. Priimamos grupės: 1,5 val. vaikui 1,50 Eur, 1,5 val. suaugusiam 3,00 Eur. Užsiėmimų datą ir laiką derinti tel.( 8-41) 58 34 22.

Užfiksavote įvykį? Buvote renginyje? Turite gražių nuotraukų su Kuršėnais? Rašykite mums el. paštu: kursenai@kursenai.lt ir mes tai paskelbsime!

Kopijuoti, platinti galima tik gavus raštišką ar žodinį Kūrybinės raiškos centro sutikimą.

Visos teisės saugomos. © 2012
Kūrybinės raiškos centras

Tapkite Kursenai.lt žurnalistu!

Turite naujienų?

Susisiekite su mumis!

Reklamuokitės mūsų portale

Ką aplankyti Kuršėnuose?

Ką veikti Kuršėnuose?

Ieškote naudingos informacijos?

Susipažinkite su komentavimo taisyklėmis

Valdytojas:

 

 

Portalas:

Mus galite rasti:

  

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Plačiau

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close