REKLAMA
Aktualijos Kultūra Jaunimas Sportas Sveikata Interviu Kuršėniškių nuomonė Kuršėnai spaudoje Pranešk apie įvykį

Pasibaigus žiemai – vitaminų ir mineralų trūkumas: kaip atpažinti bei kur jų ieškoti?

Vitaminų ir mineralinių medžiagų mums reikia visus metus. Jeigu pažiūrėtume į rekomenduojamas maistinių medžiagų poreikių normas, nepamatytume, kad normos būtų skirstomos pagal sezonus. Skirstoma pagal amžių, lytį, atliekamo darbo sunkumą. Tačiau pavasarį vitaminų poreikis padidėja. Vitaminus mes gauname iš šviežių vaisių ir daržovių. Jeigu jie išlaikyti per žiemą, juose natūraliai sumažėja naudingų mums medžiagų.

Situacija pavasarį tampa sudėtinga dar ir dėl to, kad per žiemą organizmas yra nualinamas daugelio veiksnių. Jeigu žmogus žiemos metu sirgo peršalimo ligomis, gripu, teko gerti antibiotikus, jo imuninė sistema tikrai yra nusilpusi. Reikalingų medžiagų trūkumas tampa daugelio ligų ir lėtinių susirgimų, tokių kaip virškinimo ar odos sutrikimų, chroniško nuovargio, priežastimi. Todėl kviečiame prisiminti žiemos metu atidėtas mitybos taisykles ir papildyti vitaminų ir mineralų trūkumą pavasariui atėjus.

Kokie simptomai rodo, kad trūksta tam tikro vitamino?

  • Jei įtrūksta lūpų kampučiai – tai akivaizdus vitamino B2 stygius, gali trūkti ir vitamino E.
  • Pradeda lūžinėti nagai? Vadinasi, gali trūkti vitaminų A, E. Dėl šių vitaminų stygiaus išsausėja plaukai, jie slenka, prastėja nagų išvaizda.
  • Jei kamuoja bendras silpnumas, nuovargis, gali trūkti vitaminų A, B komplekso, vitaminų C, D, mineralinių medžiagų: geležies, cinko, jodo.
  • Padidėjęs imlumas infekcinėms ligoms rodo vitaminų A, E, C trūkumą.
  • Pavasarį žmonės būna dirglesni, nervingesni, į viską reaguoja neadekvačiai – tai magnio trūkumo simptomai.
  • Šildymo sezono metu išsausėja oda, gleivinės. Gerai gleivinių būklei palaikyti ir atkurti reikia vitaminų A, E, D.

Vitaminas A randamas žaliai geltonose daržovėse – morkose, obuoliuose, lapiniuose kopūstuose, špinatuose, saldžiosiose bulvėse bei raudonai geltonuose vaisiuose, tokiuose kaip abrikosai, persikai, papajos.

Vitamino C apstu laukinės rožės vaisiuose, citrusiniuose vaisiuose, petražolėse, pomidoruose, saldžiosiose paprikose, kopūstuose.

Vitamino D atsargas, žinoma, geriausias šio vitamino šaltinis yra saulė, todėl pirmiems saulės spinduliams pasirodžius rinkitės pasivaikščiojimą gryname ore ir saulės spindulių terapiją. Į mitybą įtraukite riebią žuvį, kiaušinius, pievagrybius, pieno produktus.

Vitaminas E – jo galime rasti saulėgražų, kukurūzų bei alyvuogių aliejuje, migdoluose, riešutuose ir saulėgražų sėklose, taip pat kiašiniuose, briuselio kopūstuose.

Pildant B6 vitamino atsargas jo reiktų ieškoti pupelėse, žirniuose, riešutuose, kiaulienoje, o daugiausia jo yra avinžirniuose.

Vitaminas B9 (folio rūgšties) yra pupelėse, citrusiniuose vaisiuose, tamsiose lapinėse daržovėse ir mėsoje, pavyzdžiui, paukštienoje ir kiaulienoje, bei jūros gėrybėse.

Mineralų trūkumas

Kalcis

Vienas svarbiausių mineralų pagyvenusiems žmonėms yra kalcis. Jo trūkumas moterims didina pomenopauzinės osteoporozės, vyrams – senatvinės osteoporozės riziką. Kalcis yra reikalingas kaulų ir dantų sveikatai išlaikyti. Jis taip pat pagerina širdies bei nervų sistemos veiklą bei užtikrina gerą visų raumenų funkcionavimą. Kalcio šaltinis pirmiausia yra pieno produktai, tokie kaip pasukos, jogurtas, sūris bei daržovės – brokoliai, kopūstai, o taip pat grūdai.

Magnis

Ne ką mažiau svarbus yra ir magnis, kuris mažina cholesterolio kiekį kraujyje, teigiamai veikia žarnyno veiklą, gerina širdies darbą. Magnis kontroliuoja cukraus kiekį kraujuje, kraujo spaudimą, rūpinasi raumenų bei nervų sistemos veikla bei baltymų gamyba. Turtingi magniu produktai yra lešiai, riešutai, grūdai ir žalios lapinės daržovės – pavyzdžiui, špinatai. Tačiau, jei geriate daug kavos, arbatos bei vartojate alkoholį – Jums reiktų atkreipti dėmesį į gresiantį magnio trūkumą.

Geležis

Geležis, tai mineralas, kurio mums trūksta labiausiai, o jo trūkumas sukelia anemiją (blyški oda, silpnumas, nuovargis, galvos skausmai). Geležies lygį didinkite valgydami žalios spalvos daržoves, tokias kaip kopūstai, špinatai, briuselio kopūstai, taip pat raudoną mėsą bei kiaušinius. Rekomenduojame rytą žvaliai pradėti išsikepus kiaušinienę bei suplakus šviežių špinatų kokteilį.

Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai primena: Cigaretės, alkoholis, didelis kiekis kavos naikina vitaminus ir mikroelementus, stiprūs alkoholiniai gėrimai žudo imunines ląsteles.

Tabako dūmai kvėpavimo takuose trukdo epiteliui atlikti natūralią gynybinę funkciją. Žalingi įpročiai silpnina imunitetą, tad reikia bandyti jų atsisakyti.

Informacija parengta pagal www.smlpc.lt medžiagą, Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro, visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą Viktorija Strazdinienė

  • Siųsti draugui
  • Komentuoti

Siųsti draugui

Jūsų vardas (būtinas)

Jūsų el. paštas (būtinas)

Draugo vardas (būtinas)

Draugo el. paštas (būtinas)

Jūsų žinutė draugui

Saugos kodas:
captcha

Įveskite saugos kodą:

Komentuoti

Connect with Facebook

Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

REKLAMA

Parodos

Balandžio mėn.
Pirmadienį – penktadienį nuo 10 val. iki 17 val. Kuršėnų kultūros centro kalendorių ekspozicija (Ventos g. 11A, Kuršėnai) Kalendorių ekspozicija „Senieji kalendoriai“. Ekspoziciją galite aplankyti kasdien (išskyrus savaitgalius) ir visų kultūros centre vyksiančių renginių metu. Dėl ekspozicijos lankymo grupėms su nemokamu gidu prašome iš anksto susitarti telefonu (8-41) 50 80 52 arba el. paštu kursenukultura@gmail.com

Iki balandžio 5 d.
Pirmadieniais-penktadieniais 9 – 19 val. Kuršėnų kultūros centro parodų salėje (Ventos g. 11A, Kuršėnai) Kuršėnų meno mokyklos dailės skyriaus auklėtinių kūrybos darbų paroda „Mes – žemaičiai“.

Iki balandžio 19 d.
Pirmadieniais-penktadieniais
8 – 17 val. Etninės kultūros ir tradicinių amatų centre, (Ventos g. 7A, Kuršėnai) tautodailininko, medžio drožėjo Egidijaus Žilinsko autorinių darbų paroda.

EDUKACINĖ VEIKLA

Balandžio mėnesį
8 – 17 val. Pirmadieniais-penktadieniais Etninės kultūros ir tradicinių amatų centre, (Ventos g. 7A, Kuršėnai) keramikos (lipdymo, žiedimo, dekoravimo), sausos vilnos vėlimo, kiaušinių marginimo vašku, juostų pynimo, kalėdinių žaislų varstymo iš šiaudų edukaciniai užsiėmimai. Priimamos grupės: 1,5 val. vaikui 2,00 Eur, 1,5 val. suaugusiam 4,00 Eur. Užsiėmimų datą ir laiką derinti tel. ( 8-41) 58 34 22.

Kiekvieną pirmadienį ir trečiadienį
19 val. Kuršėnų kultūros centro choreografijos  salėje aerobikos užsiėmimai „Kangoo Jumps“. Abonemento kaina 35 Eur. Pirmas užsiėmimas nemokamai.

Užfiksavote įvykį? Buvote renginyje? Turite gražių nuotraukų su Kuršėnais? Rašykite mums el. paštu: kursenai@kursenai.lt ir mes tai paskelbsime!

Kopijuoti, platinti galima tik gavus raštišką ar žodinį Kūrybinės raiškos centro sutikimą.

Visos teisės saugomos. © 2012
Kūrybinės raiškos centras

Tapkite Kursenai.lt žurnalistu!

Turite naujienų?

Susisiekite su mumis!

Reklamuokitės mūsų portale

Ką aplankyti Kuršėnuose?

Ką veikti Kuršėnuose?

Ieškote naudingos informacijos?

Susipažinkite su komentavimo taisyklėmis

Valdytojas:

 

 

Portalas:

Mus galite rasti: